رونمایی از دو کاتالیست صنعتی پتروشیمی با ۳۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری 

با تلاش فناوران یک شرکت دانش بنیان کاتالیست‌های کلیدی و استراتژیک صنعت نفت تولید شده و با حضور معاون علمی رئیس جمهور از آن رونمایی شد.

از تولید کاتالیست تبدیل استیلن در جریان اتیلن برای اولین بار رونمایی شد که برای پتروشیمی‌های گچساران، بندر امام، ایلام و امیرکبیر کاربرد دارد. کاتالیست ایزومریزاسیون زایلن‌ها و اتیل بنزن به پارازایلین در پتروشیمی در حال حاضر ۷۶ تن تولید شده است.

دستیابی به دانش فنی تولید کاتالیست‌های کلیدی و استراتژیک صنعت نفت، دستیابی به راهکار‌های موثر ارتقا کیفیت محصولات و حذف یا کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، طراحی و ارائه لایسنس واحد‌های شیمیایی و پتروشیمیایی، تولید کاتالیست‌های زیگلرناتا در واحد‌های پلیمری و صادرات کاتالیست‌های استراتژیک صنعت نفت به کشور‌های دیگر از برنامه‌های آتی شرکت دانش بنیان تولیذکننده این کاتالیست به شمار می‌رود.

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علم و فناوری رئیس جمهوری در رونمایی از تولید بار اول کاتالیست تبدیل استیلن در جریان اتیلن گفت: با توجه به شرایط سخت در کشور، مردان و زنان پرتوانی هستند که زیر بار‌های سخت در حال پیشرفت هستند. جلوه دیگر فناوری نانو کاتالیستی است که این شرکت ۲۸ درصد آن را از نانو بهره گرفته و مواد نقره آن را از ۲۸ درصد به ۱۸ درصد کاهش داده است. ۳۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری این محصول برای کشور افتخار بسیار بالایی است.

او افزود: وجود و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان و محصولات داخلی با کیفیت برابر با نمونه خارجی به اقتصاد کشور کمک بی نهایتی می‌کند. امروزه نسبت به ده سال گذشته ابزار‌های زیادی برای کمک به شرکت‌های نوپا وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار